loading...
pccu
hhv بازدید : 86 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شیرینی برنجی میانپر


مواد لازم:

آرد برنج کاملاً نرم250 گرم
روغن 120 گرم
زرده تخم مرغ3 عدد
پودر شکر100 گرم
وانیلنصف قاشق چایخوری
زعفران سائیده نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

روغن را روی بخار آب حل کرده و آن را در ظرف بزرگی میریزیم و با چنگال حدود 5 دقیقه به هم می زنیم. بعد زرده های تخم مرغ را بهتدریج به روغن اضافه کرده و به هم زدن آن ادامه می دهیم و پودر قند را هماضافه می کنیم. سپس هل، جوزهندی و زعفران ( قبلا زعفران را در یک قاشقسوپخوری آب جوش حل کرده ایم) را اضافه کرده و مخلوط را چند دقیقه به هم میزنیم. در ادامه آرد برنج را اضافه کرده و آرام بهم می زنیم، تا خمیر بهصورت گلوله کاملاً نرم درآید. مواد داخل شیرینی (که در زیر مقدار آنها ذکرشده است) را با یکدیگر مخلوط می کنیم.  از خمیر شیرینی به اندازه یک گردویمتوسط بر داشته و آن را در کف دست به صورت دایره کوچک 4 میلی متری در میآوریم و به اندازه ی یک قاشق چایخوری از مواد مخلوط شده را ، در وسط آنقرار می دهیم. آن را به صورت بیضی در می آوریم و با انگشتانه روی خمیر راشکل می دهیم و در کف سینی فر قرار می دهیم . سینی را در وسط پنجره فر بهمدت 45 دقیقه با درجه حرارت 250 قرار می دهیم تا شیرینیها پخته و آمادهشوند.

تدکر: مقدار پودر قند خمیر شیرینی نباید، از حد تعیین شده، بیشتر شود. زیرا در این صورت باعث ترک خوردن و وا رفتن آن خواهد شد.

مواد داخل شیرینی:

گردوی چرخ شدهیک فنجان
پودر قندیک قاشق مرباخوری
هل ساییده یک قاشق چایخوری
جوز هندی یک قاشق چایخوری

منبع: آشپزی ضیافت



_______________________________________________________________________


شیرینی کرم دار


مواد لازم:

کره 125 گرم
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 پیمانه و 2 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت  4 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

کره و پودر قند را با همزن برقی هم می زنیم تا نرم شود. سپس مخلوط آرد و نشاسته ذرت (کهقبلاً با هم مخلوط کرده و الک کرده ایم) را اضافه می کنیم. سپس این مخلوطرا در قیف ریخته و به شکل شکوفه ریز در آورده و در سینی چرب شده می چینیم.بعد سینی را در پنجره وسط فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد یا 350درجه فارنهایت و به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا رنگ روی شیرینی طلائیشود. پس از پخت و سرد شدن شیرینی ها بین دو شیرینی را کرم (که مواد لازم وطرز تهیه آن در زیر آمده است) می زنیم و دو قسمت را به هم می چسبانیم.

مواد لازم برای کرم لیموئی داخل شیرینی:

کره 30 گرم
رنده ی پوست لیمو کمی
پودر قند نرم ربع پیمانه
آب لیموی تازه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

کره را با همزن برقی هم می زنیم، رنده ی پوست لیمو و پودر قند را اضافه کرده و دوباره با همزن هم می زنیم تا این که پف کند. سپس آب لیمو  را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

* پور قند را حتماً الک ریز کنید.

منبع: آشپزی ضیافت


___________________________________________________________________



باسلوق


مواد لازم:

گردو 150 گرم
نشاسته350 گرم
آبیک و یک دوم لیوان
گلاب یک دوم لیوان
شکر 300 گرم
کره ی پاستوریزه 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل به مقدار لازم

طرزتهیه

سوزن را نخ کنید و از وسط  گردو  رد کنید تا گردوها به هم متصل شوند. نشاسته را در  آب (سرد) حل کنید، گلاب را به آن اضافه کرده و از صافی رد کنید تا مایه یکدست شود. سپس شکر را اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید ومرتب هم بزنید تا مایه غلیظ شود. (تقریباً غلظت آن به صورت خمیر نرم درآید) کره را اضافه کرده، سپس مایه باسلوق را از روی حرارت برداشته ، رویکاغذ روغنی که پودر نارگیل پاشیده اید پهن کنید.

گردو را در یک طرف خمیر قرار داده و به کمک کاغذ آنرا رول کنید و دو سر آن را بهم بچسبانید و به مدت 8-7 ساعت داخل یخچالقرار دهید. پس از این مدت، باسلوق را از یخچال در آورده، و به صورت دلخواهبرش دهید و سرو نمایید.


__________________________________________________________________


شیرینی اسکاتلندی


مواد لازم:

کره ی پاستوریزه 150 گرم
پودر قند 150 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد سفید گندم 125 گرم
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
دارچین 1 قاشق چای خوری
خلال بادام خرد شده 1 پیمانه سرخالی

روش تهیه

کره و پودر قند را با هم مخلوط کرده وبا همزن برقی می زنیم تا یکدست شود. سپس زرده تخم مرغ  را اضافه می کنیم. بعد با همزن مواد را با یکدیگر خوب مخلوط می کنیم. آرد و نمک و دارچین را ( البته آرد باید قبلا الک شده باشد) به مخلوط اضافه می کنیم. سپس سینیشیرینی پزی به ابعاد (40×30) را کمی چرب کرده و خمیر را داخل سینی پهنکرده و سطح آن را صاف می کنیم. سفیده ی تخم مرغ را با چنگال می زنیم و باقلم مو روی خمیر می مالیم. خلال بادام را روی خمیر پاشیده و با پشت قاشقروی آن را کمی فشار داده تا خلال ها به خمیر بچسبد. سپس سینی را در طبقه یوسط فری که از قبل با حرارت 180 درجه ی سانتی گراد گرم شده به مدت 40-30دقیقه قرار می دهیم. به محض خارج نمودن از فر، خمیررا به صورت دلخواه برشمی دهیم.

منبع: آشپزی ضیافت



______________________________________________________________________

باقلوا سه رنگ


مواد لازم:

پودر بادامیک کیلو
پودر قند نیم کیلو
پودر پسته وپودر قند  250گرم ( 200گرم پودر پسته و 50 گرم پودر قند)
آرد سفید گندم نیم کیلو
تخم مرغ  1 عدد
هل 2 قاشق غذاخوری
آب نیم گرم  2 قاشق غذاخوری
روغن جامد 6 قاشق غذاخوری
زعفران نیم مثقال

روش تهیه خمیر باقلوا:

2 قاشق غذاخوری روغن را آب کرده و در ظرف مناسبی بریزید. سپس تخم مرغ  و آب را مخلوط کرده و به میزان مورد نیاز آرد اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد.خمیر را 10 دقیقه استراحت دهید. سپس آن را به دو قسمت تقسیم نمایید. یکقسمت را با وردنه باز کنید. کف تابه ی مخصوص باقلوا را چرب کرده، خمیرنازک باز شده را در آن پهن کنید. قند بادام( مخلوط پودر قند و بادام) رابا مقداری هل مخلوط کنید و آن را به3 قسمت تقسیم کنید.

یک قسمت آن را در تابه روی خمیر بریزید. سپس روی خمیر راصاف کرده وبا دست فشار دهید. در این مرحله پودر زعفران را با 4 قاشق غذاخوری قند بادام(مخلوط پودر قند و بادام) مخلوط کنید. اینمخلوط را درتابه بریزید، صاف کنید و کمی با گوشت کوب بکوبید تا صافشود.قمست دوم قند بادام(مخلوط پودر قند و بادام) را روی قسمت زعفرانیریخته، صاف کنید و کمی بکوبید( یا با قاشق محکم فشار دهید) تا روی موادکاملاً صاف و فشرده شود. سپس قند پسته(مخلوط پودر پسته و پودر قند) و کمیهل را مخلوط نمایید و در تابه پهن کنید و روی آن را بکوبید. درمرحله یسوم، آخرین قسمت قند بادام( مخلوط پودر قند و بادام )را پهن کنید و خوببکوبید تا قند بادام کاملاً فشار شود.سپس 2 قاشق روغن آب کرده روی باقلوابریزید. نیمه ی دیگر خمیر را با وردنه باز کرده و روی مواد پهن کنید. بعداز اینکه خمیر را خوب صاف کردیم ،اضافه ی خمیر دور تابه را ِبِبُرید. سپسباقلوا را به صورت لوزی برش دهید. بقیه ی روغن( 2 قاشق غذا خوری روغن آبکرده) را روی آن بریزید. تابه را در فری که از قبل با حرارت 180 درجه یسانتی گراد گرم شده، در طبقه وسط قرار دهید. هنگامی که دور تابه رنگانداخت، باقلوا آماده است. در این هنگام شربت باقلوا را (مواد لازم و طرزتهیه آن در زیر آمده است) در 3-2 نوبت روی باقلوا بریزید. برای تزیینباقلوا روی هر لوزی خلال پسته قرار دهید.

مواد لازم برای شربت باقلوا:

شکر 3 پیمانه
آب 1 پیمانه
گلاب یک دوم پیمانه
جوهر لیمو یک چهارم قاشق چای خوری

روش تهیه شربت باقلوا:

شکر، آب، گلاب و جوهر لیمو را مخلوط کرده، روی حرارت قرار می دهیم تا شکر آب شود، و شربت کمی بجوشد (شربت نباید غلیظ شود).

نکات قابل توجه:

* اگر چاقو را به روغن آغشته کنید، خمیر باقلوا به آسانی بریده می شود.

* تابه ی مخصوص باقلوا به قطر 45 سانتی متر باشد.



______________________________________________________________________


کلمپه کرمانی


کلمپه کرما نی

مواد لازم:

روغن جامد 2 پیمانه
آرد سفید گندم 5 پیمانه
زرده تخم مرغ 2 عدد
شیر پاستوریزه 1 پیمانه
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
کنجد مقداری برای تزیین

طرز تهیه:

روغن را ذوب کرده و با آرد مخلوط کنید. زرده ی 

تخم مرغ ها  را با همزن بزنید. سپس همراه با شیر و بیکینگ پودر به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید. در صورتی که خمیر شل بود،کمی آرد اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود و به دست نچسبد. به مدت30 دقیقه به خمیر استراحت دهید. در این فاصله، خمیر را روی سطح صافی کهآرد پاشیده اید، با وردنه به قطر نیم سانت پهن کنید و با قالب گرد قالببزنید.

روی یکی از لایه ها به اندازه ی یک گردوی کوچک از مخلوطخرما (مواد لازم و طرز تهیه این مخلوط در زیر آمده است) قرار دهید . دایرهی دیگری از خمیر را روی آن قرار دهید. لبه های خمیر را به هم فشار دهید تاکاملاً به هم بچسبد و بادست خمیر را پیچ دهید و با مهر شیرینی پزی روی آنرا نقش بزنید. کمی 

کنجد روی آن بپاشید. شیرینی ها را داخل سینی شیرینی پزی قرار داده و در طبقه یوسط فری که از قبل با حرارت 180 درجه ی سانتی گراد گرم شده، به مدت 20-15دقیقه قرار دهید، تا پخته و کمی طلایی شود. سپس از فر خارج کنید.

مواد لازم برای مخلوط خرما:

خرما 500 گرم
روغن جامد یک دوم پیمانه
گلاب مقداری

طرز تهیه:

 

خرم ارا پوست گرفته،هسته ی آن را جدا کنید و در غذا سازه پوره کنید. روغن وگلاب را نیز به خرما اضافه کنید. (گلاب به حدی باشد که مایه شل نشود)


______________________________________________________________________


نکا ت لازم در مورد تهیه شیرینی ها:


دلایل پهن شدن شیرینی و بیسکو ئیت در سینی فر درهنگام پخت:

* مواد اولیه ی تهیه ی شیرینی و بیسکویت را با دقت اندازه گیری نکرده اید.

* درجه حرارت فر به اندازه ی کافی بالا نبوده است. (فر گرمای لازم را نداشته است)

* مواد اولیه را بیش از حد هم زده اید.

* شیرینی یا بیسکویت را در سینی داغ چیده اید.

* در بعضی از شیرینی ها اگر مقدار روغن زیاد شود، شیرینی پهن می شود.

دلایل خشک و سفت شدن شیرینی و بیسکو ئیت بعد ازپختن و خنک شدن:

1- باید مواد اولیه را با دقت اندازه گیری کرد. زیرا زیاد شدن مقدار شکر، یکی از دلایل سفت شدن بیسکویت یا شیرینی است.

2- اگر شیرینی به مدت طولانی و با دمای بالا پخته شده باشد. سفت می شود.

3- برای پهن کردن خمیر بیسکویتروی میز کار، از دو ورق کاغذ روغنی استفاده کنید که مجبور به استفاده ازآرد نشوید. چون استفاده ی زیاد از آرد باعث سفت و خشک شدن بیسکویت وشیرینی می شود.

4- اگر هنگام تهیه ی خمیر، خمیر را زیاد هم بزنید، خمیربه روغن می افتد و بعد از پخت،شیرینی یا بیسکویت خشک و سفت می شود.



___________________________________________________________________________________


بیسکویت پرتقالی


مواد لازم:

کره نرم شده115 گرم
پودر شکریک لیوان
زرده تخم مرغ2 عدد
آب پرتقال تازه1 قاشق غذا خوری
رنده پوست پرتقال1 قاشق غذا خوری
آرد ساده200 گرم
آرد ذرت1 قاشق غذاخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
یکینگ پودر1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

شکر و کره را با هم مخلوط می کنیم و با همزن برقی آنقدر می زنیم تا رنگ آن روشن شود و پُـف کند. سپس زرده تخم مرغ،  آب پرتقال  و رنده پوست پرتقال را می افزاییم و مخلوط می کنیم تا به صورت یکنواخت درآید.

در ظرفی دیگر آرد ساده، آرد ذرت ،نمک و بیکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده والک می کنیم. آنگاه مخلوطحاصل را به مخلوط اول (که طرز تهیه آن در بالا آمد)، اضافه می کنیم و خوببه هم می زنیم تا به صورت خمیر در آید. خمیر را در یک کاغذ روغنی می پیچیمو به مدت 2ساعت در یخچال نگهداری می کنیم. بعد از این مدت خمیر را ازیخچال بیرون می آوریم و از خمیر به اندازه های یک قاشق سوپخوری برمی داریمو گلوله کرده و بر روی کاغذ روغنی( کاغذ روغنی را در سینی فر انداخته و آنرا چرب می کنیم) با فاصله 3 تا 5 سانتی متر می چینیم. سپس خمیر گلوله شدهرا فشار می دهیم تا مسطح شود. آنگاه سینی را در فری که از قبل با درجهحرارت 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 10- 8دقیقه قرار می دهیم تا بیسکویت ها طلایی شوند. بعد از پخت، بیسکویت ها رااز فر بیرون می آوریم و روی تور سیمی قرار می دهیم تا خنک شوند.

منبع: دنیای تغذیه



_________________________________________________________________________________


فلورانتین


مواد لازم:

کره ی پاستوریزه 40 گرم
خامه ی فرم گرفته یک پیمانه سر پر
شکر سه چهارم پیمانه
پوست پرتقال 70 گرم
بادام پرک 140 گرم
آرد سفید گندم سه چهارم پیمانه
شکلات قهوه ای خرد شده 250 گرم
روغن جامد  2-1 قاشق غذاخوری

روش تهیه

کره را ذوب کرده، خامه و شکر را به کره بیافزایید و باهم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید،سپس از روی حرارت بردارید. پوست پرتقال ، بادام پرک و آرد را به آن بیافزایید و به خوبی مخلوط کنید.

از مخلوط آماده شده به اندازه ی دلخواه بردارید ودر سینی فر- که چرب شده- بریزید، و سطح آن را صاف کنید و در طبقه ی وسطفری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 10 دقیقه قرارداده، سپس از فر خارج کنید. دقت کنید که وسط شیرینی پخته و لبه ی آن کمیطلایی شود. (با استفاده از چاقو امتحان کنید می بایستی به راحتی از سینیجدا شود و نرم نباشد اگر نیاز بود به فر برگردانید تا کاملاً پخته شود)شیرینی ها را روی پنجره ی فلزی خنک کنید.

 شکلات را به روش *بن ما ری ( که طریقه آن در زیر آمده است) ذوب کنید، روغن را بهآن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. در این هنگام سس شکلاتآماده است.

با کاردک فلزی روی سطح شیرینی را سس شکلات بمالید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

*روش بن ماری : ظرف محتوی شکلات را بر روی ظرف آبی که در حال جوش است قرار دهید. دراین حالت شکلات بر اثرحرارت غیرمستقیم ذوب می شود.

منبع: ماهنامه دنیای تغذیه



__________________________________________________________________________________


باقلوای گردو (ترکی)

مواد لازم:

500 گرم

آرد بسیار نرم و مناسب شیرینی‌پزی

3 عدد

تخم‌مرغ

نصف پیمانه

شیر

نصف پیمانه

روغن مایع

3 قاشق غذاخوری

ماست

200 گرم

کره

500 گرم

گردو

به‌مقدار کم

 نمک

مواد لازم برای شربت :

4 پیمانه

شکر

5 پیمانه

آب

یک قاشق‌خوری

آب لیمو

طرز تهیه :

ابتدا شکر و آب را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. بعد از جوشیدن و حل شدن شکر،  آب لیمو  را اضافه کرده و بگذارید تا شربت چند جوش بزند. شربت را کنار بگذارید.

آرد، تخم‌مرغ ، شیر ، روغن مایع، نمک و ماست را با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا خمیر آماده شود. خمیر را به شکل یک توپدر آورده و روی آن را بپوشانید. به‌مدت نیم ساعت اجازه دهید خمیر بماند.

خمیر را به 10 قسمت تقسیم کنید. روی تخته یا یک میزآرد بپاشید و خمیر را روی آن باز کنید. نازکی خمیر باید مانند یک کاغذباشد. سپس 5 خمیر باز شده را در سینی که قبلاً چرب کرده‌اید قرار دهید.روی هر خمیر را با کره چرب کنید.

 گردوی خرد‌شدهرا روی خمیر‌ها بپاشید تا در تمام سطح خمیر به ‌صورت یک دست پخش شود. سپس5 خمیر بعدی را باز کرده و روی گردوها قرار دهید. بعد از آن روی هر خمیرکره بمالید.

در انتهای با کارد بسیار تیزی خمیرها را به‌صورتلوزی بریده و ظرف را به‌مدت 30 دقیقه در فر با حرارت 300 درجه‌ی فارنهایتیا 150درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید.

منبع : ماهنامه تغذیه و سلامتی



____________________________________________________________________________________


شیرینی برانیز

مواد لازم :

150 گرم

کره

60 گرم

کاکائو

150 گرم

شکر

2 عدد

تخم‌مرغ

50 گرم

آرد

یک قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر

طرز تهیه :

کره را روی حرارت قرار داده تا کمی آب شود.

 کاکائو 

و شکر را مخلوط کرده و تخم‌مرغ‌ هارا به آن بیافزایید و خوب هم بزنید. سپس آرد و بیکینگ‌ پودر را به موادافزوده و بعداز آن کره را و همه‌‌ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مواد را در قالب بریزید و داخل فر به مدت 45 دقیقه و باحرارت 180 درجه‌ی سانتی‌گراد و یا 375 درجه‌ی فارنهایت قرار دهید. سپس بهصورت چهارگوش برش زده و میل کنید.

مهری هاشم زاده- متخصص و مدرس آشپزی و شیرینی پزی

منبع: ماهنامه تغذیه و سلامتی- شماره 22 




______________________________________________________________________________


شیرینی زنجبیلی با کاکائو


مواد لازم:

175 گرمآرد
125 گرمکره
یک قاشق مرباخوریزنجبیل
30 گرمشکر
50  گرمشکلات رنده شده

مواد روی شیرینی :

یک قاشق سوپ‌خوریکاکائو
2قاشق سوپ‌خوریآب جوش
15 گرمکره
125 گرمپودرقند

طرز تهیه :

آرد را با کره مخلوط کنید.

سپس آرد، شکر، زنجبیل، کره و خرده‌های شکلات را باهم مخلوط نمایید. مخلوط را به صورت رول در آورده و به‌‌صورت نازک نازکببرید و در ظرف مناسب قرار دهید. ظرف را به‌مدت 15 دقیقه داخل فر با حرارت190درجه‌ی سانتی‌گراد یا 375 درجه‌ی فارنهایت بگذارید.

برای آماده کردن مواد روی شیرینی کاکائو ، آب‌جوش،کره و پودرقند را در حرارت غیرمستقیم (روی بخار در کتری) قرار داده وشیرینی ها را پس از سرد شدن تا نیمه در این مواد فرو کنید.

منبع: ماهنامه تغذیه و سلامتی



________________________________________________________________________________


کلوچه خامه ای


مواد لازم (برای 12 عدد) :

2 قاشق چایخوری

مایه ی خمیرتازه

2 قاشق غذاخوری

شکر

350 گرم

شیر پاستوریزه ی گرم

500 450- گرم

آرد سفید گندم

نصف قاشق چایخوری

نمک

60 گرم

کره ی پاستوریزه ی آب شده

1 پیمانه

مربای توت فرنگی

1 پیمانه (200 گرم)

خامه ی پاستوریزه شیرین شده

2 قاشق غذاخوری

پودر قند

روش تهیه :

مایه ی خمیر و 1 قاشق چایخوری شکر و شیر را در ظرفیمخلوط کنید و در جای گرم به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا پف کند(اصطلاحاًعمل کند). کره، بقیه شکر، شیر و نمک را با هم مخلوط کنید. آرد را کم کمبیفزایید و خوب ورز دهید تا خمیر صاف و یک دستی حاصل شود. روی سطح صافی،کمی آرد بپاشید و خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا نرم شود. سپس رویخمیر را بپوشانید و در یک جای گرم حدود یک ساعت قرار دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود. خمیر را دوباره روی یک سطح صاف که آرد پاشیده اید، ورز دهید وبه 12 قسمت تقسیم کنید. آن گاه هر قسمت را ورز دهید و به شکل گلوله درآورید. آرد اضافی آنها را تکان دهید و در سینی فر چرب شده با فاصله قراردهید تا گلوله ها دوباره ور بیاید (حجم آن دو برابر شود).

سپس روی نان ها را با مخلوط (یک قاشق آرد و کمی آب)آغشته کنید و در طبقه ی بالای فر که از قبل با حرارت 210 درجه ی سانتیگرادگرم شده، به مدت 25- 20 دقیقه قرار دهید تا نان ها به خوبی بپزد و طلاییشود. پس از آن از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

خامه ی شیرین را در فریزر قرار دهید. سپس آن را ازفریزر خارج کرده و با همزن برقی بزنید تا زمانی که خامه فرم گرفته و جایپره ی همزن روی خامه بماند.

کلوچه ها را از قسمت پهلو برش داده و داخل هر برش را با خامه ی فرم گرفته و مربای توت فرنگی پر کنید و روی آن را پودرقند بپاشید.



___________________________________________________________________________________


کیک هویج


مواد لازم:

225 گرم

کره

225 گرم

شکر قهوه ای

4 عدد

تخم مرغ

یک عدد

پوست پرتقال رنده شده

یک قاشق سوپ خوری

آب لیمو ترش

175 گرم

آرد

یک قاشق چای خوری

بکینگ پودر

50 گرم

بادام پودر شده

350 گرم

هویج رنده شده

115 گرم

گردوی ریز شده

یک عدد

قالب گرد به ابعاد 20 سانتی متر

طرز تهیه:

فر را با دمای 150 درجه گرم کنید.

کره و شکر را با هم بزنید تا به صورت کرم در آید.زرده و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده های تخم مرغ را تک تکبه مخلوط شکر و کره اضافه نمایید. در این مرحله پوست پرتقال رنده شده و آبلیمو را به مواد افزوده و خوب با همزن بزنید تا مواد یک دست شود.

آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و پودر بادام را بهآن افزوده و تمام مواد را به مخلوط اولیه بیافزایید و در انتها هویج وگردو را به مابقی مواد اضافه کنید. نهایتاً سفیده های تخم مرغ را در ظرفیجداگانه بزنید و به مواد فوق بیافزایید و به صورت دورانی هم بزنید.

مواد را داخل یک قالب که قبلاً با کاغذ روغنیپوشانده اید ریخته و قالب را مدت یک ساعت و نیم در طبقه ی وسط فر قراردهید تا رنگ آن قهوه ای روشن شود. بعد از سرد شدن کیک ، کاغذ روغنی را ازآن جدا کرده و برش بزنید.

توجه:

در صورتی که شکر قهوه ای در دسترس نبود، می توانید از همان مقدار شکر معمولی استفاده کنید.



________________________________________________________________________________


شیرینی لقمه سیب



مواد لازم:

سیب یک کیلو
تخم مرغ 3عدد
پودر شکر 2پیمانه
مارگارین یا کره 50گرم
وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک مقداری
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم
آرد 5/1 پیمانه
نشاسته 2قاشق سوپ‌خوری
آب لیمو 2قاشق سوپ‌خوری
آب سرد 2قاشق سوپ‌خوری
رنده‌ی لیمو یک قاشق چای‌خوری
پودر شکر و پسته به مقدار لازم
بیکینگ پودر 2قاشق چای‌خوری
دارچین 1قاشق سوپ‌خوری


طرز تهیه:

برای تهیه خمیر این شیرینی، کره و شکر را با هم مخلوطکنید. تخم‌مرغ را اضافه کرده و پس از آن آب لیمو و آب را به مخلوطبیافزایید. نشاسته، آرد و نمک و بیکینگ پودر را با هم الک کرده و به مایهیتخم‌مرغ و کره اضافه نمایید.حال خمیر آماده است.

سیب‌ها را از ارتفاع یا عرض برش دهید (هر برش بهقطر نیم ساعت). سپس آنها را خشک کنید. برش های سیب را داخل دارچین زده ودر خمیر آماده شده فرو ببرید و در روغن داغ سرخ کنید.

روغن اضافه‌ی سیب‌های سرخ شده را گرفته و پس از آن روی آن‌ها پودرقند و پسته بپاشید.



________________________________________________________________________________


كیك ساده برای تولد



مواد لازم :

 آرد سفید تازه 2 لیوان
 روغن 1 لیوان
شیر 1 لیوان
شكر 1 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
بیكینگ پودر 2 قاشق چایخوری


طرز تهیه :

- اول آرد را با بیكینگ پودر یك بار الك كنید.

- شكر و تخم مرغ را در ظرفی با چنگال یا همزن برقی بزنید تا خوب سفت وسفید شود.

- روغن، شیر، آرد و بیكینگ پودر را در آن بریزید و چند بار هم بزنید.

- قالب كیك را چرب كنید و كمی آرد در كف و اطراف آن بپاشید.

- مایه كیك را در قالب بریزید.

- سپس فر را گرم كنید و مدت نیم ساعت كیك را در درجه حرارت 160 در فر قرار دهید .

- وقتی كیك پخت و سرد شد، آن را با خامه فرم گرفته تزیین كنید.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 415
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 16,426
  • بازدید کلی : 91,111